Μπορεί ένα πλοίο να συνδεθεί με τις πιο γλυκόπικρες
αναμνήσεις επιβατών ή συγγενών επιβατών του; Σίγουρα ναι όταν πρόκειται για ένα πλοίο που εκτελούσε δρομολόγια προς την
Αμερική τη δεκαετία του 1960 μεταφέροντας μετανάστες από τον ευρωπαϊκό νότο
και κυρίως την Ελλάδα και την Ιταλία.
Στο παραπάνω βίντεο, που ανάρτησε στο youtube o John Sooklaris, αποτυπώνεται
ένα τέτοιο ταξίδι μνήμης, με το τεράστιο και υπερσύχρονο για την εποχή του Queen Frederica.
Η ιδιαιτερότητα
του ταξιδιού που καταγράφεται στο βίντεο του 1961 είναι πως σχεδόν στο σύνολο
του οι επιβάτες του είναι Κρητικοί. Παρότι πρόκειται για καταγραφή, ουσιαστικά, του ταξιδιού της οικογένειας Sooklaris, μέσω αυτής και των στιγμών που αποτύπωσε, ξαναζωντανεύει η ιστορία μιας ολόκληρης γενιάς Κρητικών μεταναστών στην μακρινή Αμερική.
Μάλιστα στις σχετικές περιγραφές τονίζεται πως διασχίζουν τον ωκεανό στο πλαίσιο παγκρήτιας εκδρομής-κρουαζιέρας,που
είχε ως αφετηρία το λιμάνι της Νέας Υόρκης.
Το βίντεο καταγράφει το τελευταίας τεχνολογίας, εκείνη την εποχή, σύστημα μεταφοράς των
αποσκευών πάνω στο πλοίο, που είναι γεμάτο Κρητικούς, συγγενείς και φίλους ή
ανθρώπους που έγιναν φίλοι στη διάρκεια του ταξιδιού στην Κρήτη.
Είναι ενδεικτικά και τα σχόλια που έγιναν από ανθρώπους που
είδαν το σχετικό βίντεο και θυμούνται πως και οι δικοί τους συγγενείς από την
Ιταλία είχαν ταξιδέψει με αυτό το πλοίο μεταναστεύοντας στην Αμερική.
Για την ιστορία να πούμε πως το πλοίο Βασίλισσα Φρειδερίκη ναυπηγήθηκε
από τους W.Cramp & Sons,
Philadelphia το 1926 για
λογαριασμό της American Matson Line. Διέθετε υποδομή για 693
επιβάτες πρώτης θέσης, με ολική χωρητικότητα 17.226 κόρους.
Κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο χρησιμοποιήθηκε ως οπλιταγωγό.Το
1948 πωλήθηκε στην εταιρία Ηome Lines του Ευγένιου Ευγενίδη και μετονομάστηκε
σε Atlantic.
Στις 23 Δεκεμβρίου 1954 με τον κατάπλου στον Πειραιά, παρουσία των Βασιλέων και
άλλων επισήμων πήρε το όνομα Βασίλισσα Φρειδερίκη και υψώθηκε σε αυτό η
ελληνική σημαία.
Διαχειρίστρια εταιρία του πλοίου ήταν η Εθνική Ελληνική
Γραμμή Αμερικής. Το 1960-61 υπέστη εκτεταμένες επισκευές στη Γένοβα και η ολική χωρητικότητα
έγινε 21.239 κόροι
ενώ η μεταφορική ικανότητα του σε επιβάτες ήταν τέτοια που μπορούσε να
καλύψει 174 επιβάτες πρώτης θέσης και 1.005
τουριστικής θέσης ή 650 ενιαίας θέσης σε κρουαζιέρες.
Για μια δεκαετία κάλυπτε
τη γραμμή Μεσογείου-Βόρειας Αμερικής.Το 1965 η Εθνική Γραμμή Βόρειας Αμερικής
με το πλοίο της πουλήθηκε στον όμιλο Χανδρή, ο οποίος κράτησε το Βασίλισσα Φρειδερίκη, με το ίδιο όνομα στη γραμμή της Νέας Υόρκης ως το 1967
κάνοντας παράλληλα και μερικά ταξίδια στην Αυστραλία.
Το 1971 παροπλίσθηκε, ενώ το 1973 χρησιμοποιήθηκε εποχιακά για
κρουαζιέρες. Το 1977 διαλύθηκε στην Ελευσίνα και το 1978, ό,τι απόμεινε
καταστράφηκε από πυρκαγιά.