Γαλλική εταιρεία πουλά τις τομάτες της 20 ευρώ το κιλό και μοιράζει εγκεφαλικά στους δικούς μας παραγωγούς - Ιστορίες, Ρεπορτάζ, Σχολιασμός Κρήτης Blog | e-storieskritis.gr

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017

Γαλλική εταιρεία πουλά τις τομάτες της 20 ευρώ το κιλό και μοιράζει εγκεφαλικά στους δικούς μας παραγωγούς




Αν μπαίνατε σε ελληνικό σούπερ μάρκετ και βλέπατε να πωλούνται τομάτες προς 19,98 ευρώ το κιλό πως θα αντιδρούσατε;

Υποθέτω πως θα τρίβατε τα μάτια σας, θα κοιτάζατε και πάλι με προσοχή την τιμή, θα κάνατε το σταυρό σας και θα φεύγατε από το σημείο σαστισμένοι.

Ωστόσο στη Γαλλία, στο Βέλγιο και σε άλλες γειτονικές χώρες, όπου διοχετεύει τα προϊόντα της η εταιρεία Le Jardin de Rabelais, όχι μόνο δεν τους κάνει εντύπωση η πολύ υψηλή τιμή της τομάτας της αλλά την αγοράζουν και μανιωδώς προσφέροντας την ακόμα και ως δώρο!

Η φωτογραφία που μας διέθεσε αναγνώστης του e-storieskritis.blogspot.gr τραβήχθηκε πρόσφατα σε κατάστημα στο Βέλγιο και μιλάει από μόνη της, σχεδόν 20 ευρώ το κιλό οι τομάτες!!!


Αναζητώντας πληροφορίες για την εταιρεία που παράγει αυτές τις «χρυσές» τομάτες μάθαμε πως πρόκειται για μια γαλλική επιχείρηση, που προφανώς ξέρει πολύ καλά να πλασάρει στην αγορά τα προϊόντα της.

Και μόνο μέσω περιήγησης στην  ιστοσελίδα της διαπιστώνει κανείς πως περιβάλλει τα τοματοειδή της με το μανδύα ενός άκρως προσεγμένου μάρκετινγκ, που καλύπτει από τις συνθήκες παραγωγής, συγκομιδής μέχρι και διακίνησης τους.

Τα θερμοκήπια της, όπως περιγράφει, λειτουργούν υπό την εποπτεία κομπιούτερ, που ρυθμίζουν τις κλιματικές συνθήκες για την ωρίμανση των προϊόντων ενώ σε αυτά υπάρχουν και τελευταίας τεχνολογίας λάμπες. 

Η συγκομιδή γίνεται με πολύ προσοχή με το χέρι ενώ για την καλλιέργεια, που εννοείται πως είναι  οικολογική και φιλική προς το περιβάλλον, αλλά και για  την αντιμετώπιση ασθενειών, αξιοποιούνται έντομα.

Θα μου πείτε αυτά (με μοναδικό ερωτηματικό τους υπολογιστές ρύθμισης του κλίματος) δεν τα κάνουν και οι δικοί μας βιοκαλλιεργητές; Γιατί εκείνοι να μην μπορούν να πουλήσουν σχεδόν 20 ευρώ το κιλό τις τομάτες τους;


Όλα μοιάζουν να είναι θέμα μάρκετινγκ αλλά και διαφορετικής κουλτούρας. Στην Ελλάδα, όσο ακριβές κι αν ήταν οι τομάτες ποτέ δεν θα έπαιρνε κανείς ως δώρο για τις κοινωνικές του υποχρεώσεις μικροσυσκευασία τομάτας.


Στη Γαλλία όμως και το Βέλγιο το κάνουν, διαφορετικά η εταιρεία Le Jardin de Rabelais δεν θα είχε λόγο να φτιάξει σε συσκευασία δώρου τα τοματίνια τύπου τσέρι που παράγει. 

Επίσης σε αυτές τις χώρες, οι τομάτες δεν καταλήγουν απαραίτητα στη σαλάτα ή στο φαγητό, λειτουργούν και ως σνακ. Δεν είναι λίγοι οι γονείς που θέλουν τα παιδιά τους να τρώνε υγιεινά κι αντί για σάντουιτς τους προσφέρουν τοματίνια.

Κι αφού εμείς δεν έχουμε τέτοια κουλτούρα και τα πεντανόστιμα και μυρωδάτα προϊόντα μας δεν ξέρουμε να τα πλασάρουμε σωστά στις αγορές ας αρκεστούμε στο να βλέπουμε με έκπληξη τα προϊόντα των άλλων να πετυχαίνουν τέτοιες εξωπραγματικές τιμές και ας πετάμε τα δικά μας στις χωματερές όταν η αγορά πλημμυρίζει από φθηνά εισαγόμενα.

Ελένη Βασιλάκη

Σελίδες