Ένας πρώην Νορβηγός πιλότος, ένας πρώην ταξιδιωτικός συντάκτης, ένας διαφημιστής, ένα στέλεχος πωλήσεων και μια 20χρονη Μαλαισιανή, πρώην blogger, είναι ένα κράμα... ιδιαίτερο. Και όμως αυτοί οι άνθρωποι όταν συναντήθηκαν κατάφεραν να δημιουργήσουν μια μοναδική -όνομα και πράγμα- ελληνική μπύρα.
Με καταγωγή από την Κρήτη, η μπύρα Σόλο, ασυμβίβαστη από τη φύση της δεν απευθύνεται στους λίγους αλλά σε όλους όσοι επιθυμούν μια τέλεια μπύρα, λένε οι ίδιοι οι δημιουργοί της, Kjetil, Νικόλας, Κωστής, Sunniva και Νάσια.
Ο ρομαντισμός, το πάθος του για craft προϊόντα, η τιμιότητα και ο παιδικός αυθορμητισμός που διακρίνουν τον επικεφαλής ζυθοποιό Kjetil Jikiun, έγιναν η βάση πάω στην οποία οικοδομήθηκαν γερές σχέσεις με τα υπόλοιπα δύο μέλη από την Κρήτη -ήταν και παιδικοί φίλοι- που αποτέλεσαν την παρθενική σύνθεση της εταιρείας, που ιδρύθηκε το 2015.
«Σαν ομάδα δέσαμε αμέσως και το κλίμα είναι εντελώς οικογενειακό», λέει ο Κωστής Σταυρακάκης, υπεύθυνος επικοινωνίας της solobeer.gr. «O Kjetil Jikiun ως άνθρωπος είναι εξαιρετικά απλός, συναισθηματικός και ευγενής με σεβασμό και κατανόηση απέναντι στους άλλους». Ο Νορβηγός KJetil σημαιοφόρος της εταιρείας και μόνιμος πλέον κάτοικος Κρήτης, είναι ο συνιδρυτής μαζί με τον Νικόλα Λουκάκη.
Το αρχικό σχέδιο ήταν η παραγωγή Orange wine, σύντομα όμως διαπιστώσαμε ότι κάτι τέτοιο περιόριζε τη δημιουργικότητα μας και τις δυνατότητες μας. Πολύ σύντομα λοιπόν το όραμά μας εμπλουτίστηκε με την ιδέα παραγωγής μπίρας, τζιν, τσικουδιάς κ.ο.κ
Από εκεί και πέρα, μέρα με τη μέρα, διαπιστώναμε ολοένα και περισσότερα κοινά σημεία στον τρόπο αντίληψης των πραγμάτων που αφορούν στο έργο μας και σιγά-σιγά το όραμα μας για τη ρότα της εταιρείας ταυτίστηκε, κάτι πολύ σημαντικό για να πορευτεί μια ομάδα αποτελεσματικά και με πάθος.
Στην πορεία η ομάδα εμπλουτίστηκε με την κόρη του Kjetil, την Sunniva Petersen Jikiun, που ανέλαβε το κομμάτι του webshop μας, την άφιξη της συντοπίτισσας Νάσιας Αλεφαντινού στο κομμάτι των πωλήσεων αλλά και συνεργατών που θέλησαν να επενδύσουν σε μας, ταυτιζόμενοι με το όραμα μας, αναφέρει ο κ. Σταυρακάκης.
Το ζυθοποιείο της Σόλο βρίσκεται υπό κατασκευή 25 χλμ. νότια του Ηρακλείου, στο παραδοσιακό χωριό, Αλάγνι. Προς το παρόν ζυθοποιούν σε άλλα ζυθοποιεία τόσο εντός Ελλάδας όσο και εκτός συνόρων. Τα κεντρικά τους γραφεία βρίσκονται στο κέντρο του Ηρακλείου και οι αποθήκες τους στην βιομηχανική περιοχή Ηρακλείου.
Η συσκευασία σχεδιάζεται από τους ίδιους και υλοποιείται στις εγκαταστάσεις του εκάστοτε ζυθοποιείου με το οποίο συνεργάζονται ή σε περιπτώσεις ειδικών, εποχιακών εκδόσεων μικρής κλίμακας γίνεται χειρωνακτικά από τους ίδιους.
Η παραγωγή είναι δική τους αλλά ωστόσο λαμβάνει χώρα στο φυσικό χώρο τρίτων ζυθοποιείων για την ώρα, υπό την ακέραιη επίβλεψη της ομάδας Σόλο.
Η μικροζυθοποιία Σόλο παράγει συνολικά 11 μπύρες. Η βασική, σταθερή σειρά ζύθων τους αποτελείται από 6 ετικέτες. Από εκεί και πέρα, ανά 2-3 μήνες, ζυθοποιούν και από μια ειδική, εποχιακή μπύρα. Μέχρι σήμερα έχουν φτιάξει 5 έξτρα μπύρες πέραν των βασικών τους.
Η ζυθοποίηση εποχιακών ζύθων (ειδικών εκδόσεων) είναι στο DNA της Σόλο και της craft κουλτούρας γενικότερα. Η Σόλο έχει ήδη κυκλοφορήσει 3 νέες μπίρες. Επίσης έχουν δημιουργήσει μια μπίρα με βάση την σίκαλη, η οποία θα κυκλοφορήσει την άνοιξη ενώ μέσα στον Φλεβάρη θα κυκλοφορήσει και η πρώτη έκδοση της σειράς συλλεκτικών ζύθων "Protagonist" (Πρωταγωνιστής), η δυνατότερη, σκοτεινότερη και γλυκύτερη μπύρα που έχει ποτέ κυκλοφορήσει από ελληνική ετικέτα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Σταυρακάκης.
Η μπύρα Σόλο πωλείται σε όλη την Ελλάδα μέσω ενός δικτύου που αριθμεί παραπάνω από 300 σημεία πώλησης και αναπτύσσεται καθημερινώς. Παράλληλα βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης του δικτύου. τους στο εξωτερικό όπου ήδη έχουν κάποια επιλεγμένα κανάλια διανομής.
«Η craft μπίρα / μικροζυθοποιία είναι μια ραγδαίως αναπτυσσόμενη, νέα τάση για τον Έλληνα. Ο Έλληνας έχει καλή σχέση με την μπίρα, παρόλα αυτά, μόλις τα τελευταία χρόνια αρχίζει να αντιλαμβάνεται το εύρος των προϊόντων της και την κουλτούρα της craft μπίρας.
Τόσο η τοπική κοινωνία όσο και το καταναλωτικό κοινό έχει σαφώς την πρόθεση να δοκιμάσει νέα πράγματα και να στηρίξει την ντόπια παραγωγή ωστόσο ο Έλληνας δείχνει να θέλει τον χρόνο του για να εξοικειωθεί με τον χαρακτήρα και την ελαφρώς ακριβότερη τιμή των εγχώριων craft ζύθων. Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για το κράτος, η πολιτική του οποίου δεν βοηθάει τις προσπάθειες των εγχώριων παραγωγών», αναφέρει τέλος ο κ. Σταυρακάκης.
(Πηγή newmoney.gr)