Μπορεί η νομοθεσία μας, με τις όποιες αλλαγές έχει υποστεί στην
πορεία του χρόνου, να μην είναι σύμμαχος για τη δημιουργία οργανωμένων
καταδυτικών πάρκων στον τόπο μας ωστόσο τα πρώτα βήματα έχουν γίνει κι αν όλα
εξελιχθούν καλά, στο σύντομο μέλλον, ίσως το νησί μας να αποκτήσει τα πρώτα
καταδυτικά του πάρκα.
Εκείνο που είναι σίγουρο είναι πως ο βυθός περιμετρικά της Κρήτης
κρύβει τεράστιες ομορφιές που οι λάτρεις των καταδύσεων θα ήθελαν πολύ να
εξερευνήσουν βιώνοντας τη μοναδική εμπειρία του να θαυμάσουν από κοντά ναυάγια
πλοίων, κουφάρια αεροπλάνων του Β Παγκοσμίου Πολέμου, μαγικούς υφάλους,
θαλάσσια σπήλαια αλλά και τον τεράστιο
πλούτο της θαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας μας. Κυρίως όμως να βιώσουν την
αίσθηση της κατάδυσης στα καθαρά και κρυστάλλινα νερά μας.
Η ενίσχυση του καταδυτικού τουρισμού, μέσω των καταδυτικών
πάρκων, είναι βέβαιο πως θα αυξήσει και τα τουριστικά έσοδα μια και οι τουρίστες
αυτής της κατηγορίας, που ξεπερνούν τα 25 εκατομμύρια παγκοσμίως, αφήνουν χρήμα στους
τόπους που επισκέπτονται καθώς η κατάδυση δεν είναι ένα φθηνό ενδιαφέρον.
Οι φωτογραφίες που σας παρουσιάζουμε αφορούν στο κουφάρι
βυθισμένου γερμανικού αεροσκάφους, Me 109, το οποίο καταρρίφθηκε έξω από τη
Χερσόνησο στη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
Τις φωτογραφίες τράβηξε
ο Γιώργος Χαλκιαδάκης, μέλος πληρώματος πυροσβεστικών ελικοπτέρων, μέλος της Επιτροπής Τουρισμού στο Δήμο Χερσονήσου και δύτης, του οποίου μάλιστα η γιαγιά ήταν
ένα από τα άτομα που είχαν δεί τότε το αεροσκάφος να πέφτει στη θάλασσα, χτυπημένο από αντιαεροπορικά πυρά.
Σήμερα
το κουφάρι του γερμανικού αεροσκάφους βρίσκεται σε βάθος 24.3 μέτρων στη θάλασσα της Χερσονήσου και συγκεκριμένα 6 μίλια από το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου στον Ανισσαρά.
Για την ιστορία να πούμε πως το ΜΕ 109 ή Messerschmitt Bf 109 ήταν ένα καταδιωκτικό
αεροσκάφος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, που που σχεδιάστηκε από τον Βίλλυ Μέσσερσμιτ στις αρχές της δεκαετίας του ’30.
Ήταν ένα από τα πρώτα
πραγματικά σύγχρονα αεροσκάφη της περιόδου εκείνης, με χαρακτηριστικά όπως το ολομεταλλικό κέλυφος ατράκτου, το κλειστό κουβούκλιο και τους ανασυρόμενους τροχούς προσγείωσης.
Το αεροσκάφος αυτό παρήχθη σε μεγαλύτερους αριθμούς
από οποιοδήποτε άλλο καταδιωκτικό αεροσκάφος στην ιστορία, με 30.573 μονάδες
κατασκευασμένες μόνο κατά την περίοδο 1939-1945. Η παραγωγή καταδιωκτικών
αποτέλεσε το 47% της συνολικής Γερμανικής παραγωγής αεροσκαφών και το Bf 109
κάλυψε το 57% της παραγωγής καταδιωκτικών όλων των τύπων.