Πολλοί από εμάς ίσως δεν το γνωρίζουμε αλλά υπήρχε εποχή που στην Ελλάδα χρειαζόταν κανείς ειδική άδεια για να κυκλοφορήσει το ποδήλατο του.
Η Βασιλεία Ψυχογιού, από το Ηράκλειο, το θύμισε, μέσω μιας φωτογραφίας, στα μέλη της πολυπληθούς ομάδας "Εμείς κι εμείς (γυναίκες μόνο)", που υπάρχει στο Facebook, κι εμείς το ψάξαμε λίγο παραπάνω για να δούμε πίσω από τη φωτογραφία με την άδεια κυκλοφορίας που είχε εκδώσει η βασιλική χωροφυλακή στο Ηράκλειο τι κανόνες και απαγορεύσεις υπήρχαν.
Προφανώς η εικονιζόμενη άδεια κυκλοφορίας ποδηλάτου αφορά στην τελευταία περίοδο της Βασιλείας στην Ελλάδα (1944-1973).
Τότε λοιπόν ο σχετικός κανονισμός προέβλεπε για εκείνους που ήθελαν να κυκλοφορούν με ποδήλατα πως καταρχήν έπρεπε να φέρουν επάνω στο όχημα τους μεταλλική πινακίδα με αριθμό, όπως τα αυτοκίνητα.
Επίσης έπρεπε να έχουν οπωσδήποτε φανάρι, κουδούνι, καλά φρένα, να τα κυκλοφορούν με μικρή ταχύτητα και μόνο στη δεξιά πλευρά του δρόμου.
Σε αυτά απαγορευόταν να φέρουν δεύτερο αναβάτη ή ανήλικο. Μάλιστα για να κυκλοφορεί κανείς ποδήλατο έπρεπε να έχει ηλικία από 15 ετών κι επάνω.
Μεταφορές αντικειμένων με ποδήλατα απαγορεύονταν όπως και το να αφήνεις το ποδήλατο σου αφύλακτο εδώ κι εκεί.
Βλέπετε εκείνες τις εποχές τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν ήταν λιγοστά και ακριβά, έτσι οι περισσότεροι για τις μετακινήσεις τους, ειδικά στις μεγάλες πόλεις, χρησιμοποιούσαν ποδήλατα που με κάποιο τρόπο έπρεπε να τηρούν ορισμένους κανόνες για να μην προκαλούν ή εμπλέκονται σε ατυχήματα.
Η αστυνομία εξάλλου τότε δεν έκανε τα στραβά μάτια κι αλίμονο σε όποιον παραβίαζε τους κανόνες που έθετε η Πολιτεία.